دشمن چه محورهایی رو نشانه رفته؟؟؟

دشمن سه محور را نشانه رفته است :
1ـ عقب نگه داشتن کشور از لحاظ اقتصادی زیرا می خواهد دولت را و مکتب را ناکارآمد و بی کفایت معرفی کند،همه تلاش های دشمن در تحریم های اقتصادی نیز خود گواه بر همین امر است.
با القاءاین نکته در ظاهر که دولت اگر کارامد بود به مشکلات فائق می آمد و . . . . ما نیز همین مسایل و مشکلات را داشته ایم ،ان توهم کاذب را
ایجاد می کند.
وقتی موفق شد این توهم را ایجاد کند ،با این سوال پیش می اید که مکتب مارکس با همه اقتدار نظامی نتوانست ،شما ازکجا می توانید ؟ که در واقع کارآمدی مکتب را نشانه و آن را تضعیف می کند
وقت این القاء ناتوانی صورت گرفت ،اعتماد به نفس و خودباوری از جامعه رخت می بندد .
2- دوم دشمن که عقب نگه داشتن علمی .
دشمن این گونه القا می کند که،علم در مهد ما هست و شما وقتی می توانید به دروازه های علم راه یابید که در دانشگاه ما و در نزد اساتید ما علم بیاموزید و اگر هم آموختید ما قدر علم و علم اندوزی و دانش را می دانیم.
دشمن خواستار عدم شکوفایی علمی دانشجویان است.هیچ چیز نباید موجب شودکه در حرکت علم آنها(خطاب به دانشجویان )توقف و تعللی به وجود آید ،دشمن این را می خواهد. نباید بگذارید او به اهافش برسد(سایه سار ولایت ج 1 ص 28)

3- برهم زدن اتحاد و انسجام ملی
و چه زیباروشن گری می کنند مقام معظم رهبری :( سید حسین اسحاقی ،نسیم همبستگی ازاتحاد ملی تا انسجام اسلامی،قم مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما)
با نگاه به حوادث و مسایل جهانی به روشنی درمی یابیم که دشمنان ملت ایران در صدد آنند که دشمنی خود را از دو راه با ملت ایران به تحقق برسانند،یکی ایجاد تفرقه در میان صفوف ملت ،از بین بردن یک پارچگی ملت ایران و از دست ملت ایران این نیروی عظیم وحدت را ربودن و آنها را اختلافات داخلی سرگرم کردن.لذا ،تلاش برای اتحاد کلمه و یک پارچگی ملی و اتحاد امت اسلامی(باید) ادامه یابد عاقلانه،هشیارانه،خردمندانه و مدبرانه بایستی این اتحاد را حفظ کرد و روز به روز تقویت کرد.و این اجتماع،و این اتحاد یک واجب دیگر است.
اگر به وحدت و انسجام ملی نگاه کنیم،در فرایند آن یک نعمت الهی در جامعه اسلامی نمودار می شود و آن امنیت اجتماعی است و در راستای آن هم دولت می تواند بهتر و بیشتر و با هزینه کمتر به وظایف خود و برنامه های سازنده خود مبادرت ورزد.
من بر روی وحدت تاکید بیشتری دارم.به خاطر این که امنیت هم ناشی از وحدت است وآن یعنی نبودن تفرقه و درگیری و کشمکش.
راه تامین این وحدت در چیست؟کسانی که مسئولند یا دارای چهره موجه سیاسی اند در اظهارات خودشان کاری نکنند که یک گروه و جناح از مردم ،
دل هاشان نسبت به دیگران چرکین شود.این بد بینی نوعی فتنه است.و مردم را نسبت به آینده ناامید می کند.
به هر حال در این نگاه کوتاه سعی شد تا مراد از بصیرت و دوراندیشی بیشر و تامل بهتر به برخی مسایل را تبین کنیم تا به ظرایف نهفته در بصیرت اشاره ای داشته باشیم.
شاید این سوال پیش اید که چرا از آحاد جامعه خواستند که اهل بصیرت باشند؟
علت آنرا در چند نکته بیان نمودند.
وقتی به گذشته خواص در تاریخ مراجعه می کنیم،می بینیم خواص عمدتا در گذر زمان با چند مشکل روبرو شده و برخی را انحراف در مسیر اصلی
می کشانند ،مسایلی که شاید به ظاهر امری عادی باشد اما از خواص قابل قبول نیست.
غفلت، عافیت طلبی، هوای نفس، شهوات، منافع شخصی و لجاجت از جمله عواملی هستند که مانع از اقدام برخی افراد در دفاع از حق می شود.(سخنان مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان قم سال 89)
برگرفته از سایت پرسمان دانشجویی

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.